תנועת "היוזמה לזכויות הצ'רקסים" קיימה הפגנה מול הקונסוליה הרוסית באיסטנבול


ב- 21 לנובמבר תנועת "היוזמה לזכויות הצ'רקסים" בטורקיה קיימה הפגנה מול הקוסוליה של רוסיה באיסטנבול בקריאה להכיר ברצח העם הצ'רקסי. בהפגנה השתתפו עשרות פעילים צ'רקסים. מתחילת שנת 2014 תנועה זו מקיימת הפגנה מול הקונסוליה הרוסית כל חודש ביום ה- 21 לחודש וזאת במלאת 150 שנה לסיומה של מלחמת רוסיה צ'רקסיה, 1763 - 1864 .

הפעילים המרכזיים של התנועה חאבראצ'ו מורד ואבאזה אירול נשאו דברים בגנותה של רוסיה בהפרת זכויות האדם וכן קראו לעולם ולרוסיה להכיר ברצח העם שבוצע בעם הצ'רקסי על ידי האמפריה הרוסית במהלכה ובסיומה של מלחמת רוסיה-צ'רקסיה.

תנועת "היוזמה לזכויות הצ'רקסים" הוקמה לפני כמה שנים והמטרה הראשית אשר הוכרזה עם הקמתה היא לקדם את הזכויות האזרחיות של הצ'רקסים בטורקיה כמו לימוד השפה הצ'רקסית בבתי הספר בטורקיה, הקמתה של טלוויזיה צ'רקסית בתמיכה של ממשלת טורקיה ואחרים. בתחילת שנת 2014 התנועה התחילה לעבוד גם על הזכויות הלאומיות של הצ'רקסים כמו כן חלק מחברי התנועה היו בין היוזמים להקמתה של מפלגה פוליטית צ'רקסית בטורקיה ("המפלגה הפלורליסטית הדמוקרטית"). מפלגה זו התחילה את עבודתה באופן רשמי בחודש אוגוסט שנת 2014.