רוסיה שלחה מטוסי קרב מתקדמים לסוריה


חיל האוויר הרוסי טען כי מטוסים מדגם "סוחוי 34" יצאו לגיחות והם יחומשו בטילי אוויר. בתוך כך, ראש ממשלת טורקיה דחה את הטענות שאנקרה צריכה להתנצל על הפלת המטוס הרוסי

בעקבות הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי טורקיה בשבוע שעבר, חיל האוויר הרוסי טען היום (שני) כי מטוסים מדגם "סוחוי 34" יצאו לגיחות ראשונות בשמי סוריה ויחומשו בטילי אוויר.

דובר חיל האוויר הרוסי אמר כי טווח הטילים הוא כ-60 קילומטרים; ובנוסף, נודע כי רוסיה תגביל את יבוא הפירות והירקות מטורקיה כחלק מהעיצומים.

בתוך כך, ראש ממשלת טורקיה דאבוטולו, השוהה בבריסל בוועידה של ברית נאט"ו, דחה היום את הטענות שאנקרה צריכה להתנצל על הפלת המטוס הרוסי והוסיף כי הוא מקווה שמוסקבה תשקול מחדש את העיצומים הכלכליים על אנקרה.

בסוף השבוע חתם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, על צו נשיאותי שכולל "צעדים להבטחת הביטחון הלאומי ולהגנת אזרחי רוסיה מפני פעולות לא חוקיות". בהודעה הרשמית שיצאה מהקרמלין, נכתב כי הצו מפרט שורת סנקציות כלכליות נגד טורקיה.

מוקדם יותר הביע הנשיא התורכי ארדואן צער על הפלת המטוס הרוסי בשבוע שעבר. "המקרה העציב אותי מאוד. הלוואי שזה לא היה קורה, אבל לרוע המזל זה קרה. אני מקווה שזה לא יחזור שנית", אמר ארדואן.