בכפר כמא מציינים את יום השפה הצ'רקסית (אדיגית)


מועצה מקומית כפר כמא מציינת את יום השפה הצ׳רקסי בכפר כמא יחד עם שאר הקהילות הצ׳רקסיות בעולם .

השפה הצ'רקסית היא שפה יפה ועתיקה, אשר שימשה את עמנו במשך אלפי שנים במולדת ובפזורה, אנו מחוייבים להמשיך לשמר את השפה שלנו ולהעבירה לדורות הבאים .



-יום השפה הצ'רקסית-

בפעם הראשונה אנו מציינים את יום השפה הצ'רקסית!

מדובר ביום שיא שמצוין בכל מוסדות החינוך ביישוב במטרה להפך אותו למסורת שנתית בכפר כמא. כמנהגם של אירועים חשובים, מוסדות הלימוד הכוללים את הגנים בתי הספר היסודי והעל יסודיים, ייקחו חלק פעיל ביום זה באמצעות פעילויות הקשורות לנושא.

המטרה המרכזית של יום זה היא לעורר את חשיבות הכרת השפה הצ'רקסית.

ילדי הגנים הופעלו על ידי כיתות ה'-ו'. שמעו סיפור עמים צ'רקסי, ילדי גני החובה וכיתות א' ו-ב' צפו בסרט מדובב לצ'רקסית.

תלמידי כיתות ג'-ו' התחלקו לקבוצות ושיחקו את משחק "חפש את המטמון" ברחבי הישוב, עברו בין מבנים עתיקים וסמטאות הכפר כדי לחקור ולגלות על השפה וההיסטוריה.

כיתות ז' ו-ט' פעלו במתחם המתנ"ס שם השתתפו בחידון שפה צ'רקסי שהועבר ע"י רוסתאם אפשה, פעילות פנטומימה שהועברה על ידי אסעד תחאוכה, שירה ומזמור קריוקי עם אניה פרח בושנק – והכל בצ'רקסית.

היום נחתם בטקס מרכזי שהתקיים באולם הספורט כשאר במהלכו ראש המועצה נשא דברים, הוצגו עבודות תלמידי היסודי והחטיבה ונחתם בהופעה קצרה של אסעד עם תלמידי חטיבה שנגע בשפה הצ'רקסית ובהופעה קצרה של הלהקה.

תודה למוסדות הלימוד והמורות, מחלקת החינוך של המועצה, המתנ"ס, המרכז למורשת הצ'רקסית, תודה מיוחדת לרכזת התיירות של המועצה שהובילה את היום כולו במסירות רבה ולכל מי שעזר והשתתף ביום חשוב זה והעלה את חשיבות הכרת השפה הצ'רקסית.

facebook.com







https://www.facebook.com/kfarkamacouncil/?fref=ts