נאתכו: לא באתי לצסק"א בתור שחקן ספסל


אחרי שנים טובות ברוסיה, ביברס נאתכו לא מקבל דקות בקבוצתו והתיסכול גדל: "יש רגעים שאני קצת נשבר" • על המחשבות העתידיות: "הקריירה האירופית שלי תימשך" • וגם מילה על הפועל ת"א: "הם ילמדו מהטעויות"

מאז החלה הליגה הרוסית לפני כמעט חודש, הקשר הישראלי ביברס נאתכו לא קיבל אפילו דקת משחק אחת בקבוצתו צסק"א מוסקבה. אחד הלגיונרים הבולטים שהיו לישראל בשנים האחרונות נקלע לסיטואציה שלא זכורה לו מאז מונה אלי גוטמן לתפקיד מאמן הפועל ת"א עוד בקדנציה הראשונה שלו ב־2007. 

לא מזמן חזר גוטמן לקדנציה שנייה במתחם חודורוב, אבל הפעם הוא רחוק ולא יכול לעזור לאחד השחקנים האהובים עליו. בראיון ל"ישראל היום" ניסה נאתכו להסביר מה עובר עליו מתחילת העונה, שכידוע מתחילה ברוסיה בתחילת מארס בגלל החורף הקשה. 

"גם לי יש רגעים שאני קצת נשבר", סיפר הקשר והוסיף: "למזלי אני יודע לאסוף את עצמי ויודע שהקריירה האירופית תימשך. עכשיו המצב לא פשוט, אבל אני מתאמן יותר, לפני ואחרי אימונים, כדי לשמור על רמת כושר גבוהה. מאז שהפכתי לשחקן בהרכב גם בהפועל או מהתקופה בקאזאן לא היה לי מצב כזה. אבל צריך להתמודד, אין מה לעשות. לבכות ולהתלונן לא יעזור לי אז אני מנסה להתאמן יותר קשה כדי להוכיח שמגיע לי".

אתה השחקן הישראלי היחיד בליגה הרוסית, מה מחזיק אותך שם, עם כל התנאים הקשים? 

"יש לי את האישה והילדים שנותנים לי כוח. מי שמכיר אותי יודע שאני לא אחד שצריך כל היום חברים. הראש שלי הוא רק בכדורגל ואני מספיק חזק. אשתי ושני הבנים שלי הם כוח גדול מאוד".

הטרגדיה האישית שחווית עם מותו של אביך באמצע הקריירה שמה את הדברים בפרופורציה?

"ברור. כל מה שאתה עובר בחיים מלמד אותך משהו. לצערי באמת עברתי דברים שאני לא מאחל לאף אחד. פעם הכדורגל היה שחור או לבן אבל היום זה לא כך. כל עוד אנחנו בריאים אז השאר יהיה בסדר".

ניסית לדבר עם המאמן לאוניד סלוצקי? הוא כעת מאמן גם את נבחרת רוסיה.

"דיברתי איתו וניסיתי לראות מה קורה. לא באתי לצסק"א בתור שחקן ספסל. היתה לי שנה ראשונה מצוינת, אבל דברים השתנו. זו החלטה של מאמן ואין מה לעשות נגד זה. כרגע הוא מעדיף שחקנים אחרים וזה המצב". 

כבר יש פרסומים בחו"ל על כך שהמצב שלך בצסק"א עשוי להוביל אותך לקבוצה אחרת בעונה הבאה, אולי אפילו בליגה בכירה יותר.

"זה ברור לי. מי שמכיר אותי יודע כמה אני אוהב לשחק וזה זמן טוב בשביל אנשים לדבר על מה יהיה. כרגע לדבר זה לא הכי חכם כי חלון ההעברות סגור. אני אנסה להתרכז במה שנשאר כאן עד סוף העונה". 

למה לא לצאת מרוסיה בסוף העונה? אולי תגיע לאחת מארבע הליגות הבכירות.

"אמרתי לא פעם שאני רוצה לשחק בליגות האלה, אבל עד היום דברים לא הסתדרו בשביל להיות שם. אני רק בן 28 ואי אפשר לדעת מה יהיה. ברור שיש לי את הרצון לשחק באחת הליגות הבכירות. אני מאמין שאני יכול להשתלב שם ואם הצ'אנס הזה יגיע אז אני אוכיח שמגיע לי. הליגה הגרמנית מעניינת אותי מאוד". 

נאתכו בנבחרת. "לא הפתיע שלא זומנתי" // צילום: עמי שומן

לאחרונה יש לנאתכו הרבה זמן פנוי. הוא ממשיך לעקוב אחרי ליגת העל מרחוק וכמו לא מעט אדומים, גם הוא כואב את מה שקורה בהפועל ת"א. על השאלה איך הוא מסביר את הכישלון של הקבוצה הוא עונה: "דברים לא התחברו כמו שצריך. הבעלים אמיר כבירי מנסה ועושה כל שביכולתו כך שצריך לתת לו קרדיט, רואים שהוא אוהב את הפועל. ילמדו שם מטעויות, ועכשיו עם צוות מנוסה ומאמן כמו אלי גוטמן זה ישתנה לטובה בקרוב".

זאת אולי שאלה רטורית בכל הקשור אליך, אבל מה בכל זאת אתה חושב על החזרה של גוטמן להפועל?

"אין אחד שיגיד שאלי גוטמן הוא לא האיש הנכון בשביל הפועל ת"א. החיבור שלו להפועל ת"א מושלם. כולם יודעים מה מערכת היחסים שלנו אבל אין לי ספק שאלי יצליח בהפועל ויבנה שם משהו טוב לשנים הבאות".

בעקבות העובדה שאתה לא משחק בצסק"א, איבדת גם את המקום בנבחרת. אתה יכול להבין את אלון חזן שבחר לא להזמין אותך למשחק מול קרואטיה?

"זו תפיסה של מאמן. הסיטואציה היתה מוזרה כי אלון בא רק למשחק אחד. הוא חשב ככה וזה לא הפתיע אותי. ההחלטה שלו מובנת. ברור שאני רוצה לחזור לנבחרת כי תמיד שאפתי להיות חלק חשוב ממנה. כרגע נקלעתי לסיטואציה שמשליכה גם לנבחרת ואני מקווה שהדברים ייפתרו בקרוב". 

אומרים שאולי תחזור בסוף לארץ, אולי אפילו להפועל ת"א.

"תמיד אמרו, גם כשהייתי בתקופה הכי טובה שלי התחילו להפיץ שמועות. לדבר אף פעם לא עלה כסף. החלום שלי היה לשחק בחו"ל, הגשמתי אותו ולא אוותר עליו בקלות. אבל זה לא סותר שאני אוהב מאוד את הפועל".