ב- 2014 נקלטו ברוסיה 106,000 רוסים, צ'רקסים רק 200


על פי סוכנות הידיעות איתר-תאס בשנת 2014 נקלטו ברוסיה 106 אלף אנשים וזאת במסגרת התכנית הפדרלית ליישובם מחדש של בני ארצם של רוסיה.

רובם הגדול של הנקלטים הם רוסים מבחינה איתנית והם הגיעו ממזרח ארקאינה לעומת זאת בשנת 2014 מתוך 15 אלף הפליטים הצ'רקסים מסוריה אשר נמצאים במדינות הסובבות את סוריה רק כמאתיים צ'רקסים הצליחו להיכנס לשטחה של רוסיה.

הפליטים הצ'רקסים מסוריה אשר מנסים לחזור למולדת ההיסטורית צ'רקסיה נתקלים בקשיים ביורוקרטיים גדולים אשר למעשה מונעת מהם לחזור למולדת. ארגונים צ'רקסים רבים וכן הממשלות של הרפובליקות הצ'רקסיות פנו לממשלה הפדרלית בבקשה להקל את כניסתם של הפליטים הצ'רקסים אל תוך רוסיה אך הממשל במוסקבה התעלם וממשיך להתעלם מבקשות אלה.

על פי החוקה של הפדרציה הרוסית ועל פי החוקים הפדרליים כל אדם שמוצאו מהעמים המקוריים של הפדרציה הרוסית נחשב לבן ארצו של רוסיה ואשר לו יש זכות לחזור למולדתו וכן על המדינה מוטלת חובה לתמוך בו בכל התחומים.

למרות החוקים שהזכרנו למעלה ממשלת רוסיה מתעלמת מהבעיה של הפליטים הצ'רקסים מסוריה וממשיכה במשחק הביורוקרטי ואף משדרגת אותו בהוצאת חוקים חדשים שנוגדים את החוקה של הפדרציה. למשל, בינואור 2015 נכנס לתוקפו חוק חדש אשר מחייב ידיעת השפה הרוסית כל אדם החפץ לחיות ברוסיה יותר משלושה חודשים.