צ'רקסי חבר פרלמנט של רוסיה נעצר בחשד לרצח


נציג של רפובליקה קראשאיבו-צ'רקסיה בבית העליון של הפרלמנט של רוסיה הפדרטיבית ראוף אראשוקוב נעצר במוסקבה לפני שבוע בחשד לרצח של שני פעילים צ'רקסים מקראשאיבו-צ'רקסיה. אראשוקוב חשוד גם בענייני העלמת כספים. נעצר גם אבא שלו ראול אראשוקוב בחשד להעלמת כספים בתפקידו כמנהל חברת גאז-פרום בצפון הקווקז. כמו כן נעצרו כמה אנשים שהיו מקורבים למשפחת אראשוקוב.

הצ'רקסים בקראשאיבו-צ'רקסיה מחולקים לשני קבוצות, קבוצה אחת טוענת במעורבותו של ראוף אראשוקוב ברצח שני פעילים צ'רקסים צעירים בשנת 2010 , אסלאן זוקוב שהיה חבר בתנועת אדיגה חאסה ברפובליקה ופראל שיבזוחוב שהיה יועץ של נשיא הרפובליקה.  בקבוצה זאת טוענים כי הסיבות לרצח נבעו מרצונו של אראשוקוב לבלום את התקדמותם של שני הצעירים הצ'רקסים ולתפוס את מקומם בעמדת המנהיגות בקרב הצ'רקסים ברפובליקה ובעמדות מפתח אחרות ברפובליקה וברוסיה.

הקבוצה השנייה טוענת שאין כל קשר של ראוף אראשוקוב לרצח של שני הפעילים וכי כל הסיפור הזה והחשדות בהעלמת כספים נובעים מקבוצות פוליטיות ברוסיה ובקראשאיבו-צ'רקסיה אשר רוצים לבלום את את התקדמותו של הפוליטקאי הצעיר ראוף אראשוקוב.

פעילים צ'רקסים מרפובליקה אדיגאיה ומרפובליקה קברדינו-בלקריה אומרים כי הרצח שהיה לפני תשע שנים וכן המעצר הזה של ראוף אראשוקוב וכן מעצרם של צ'רקסים אחרים שהיו בעמדות כוח כמו מוחידין צ'ורמית שהיה סגן ראש עיריית סוצ'י ואשר נעצר לפני עשרה חודשים וכן מעצרו של איש העסקים ויציסלאב דיריב מקראשאיבו-צ'רקסיה לפני חצי שנה היו במסגרת הקטנת כוחם של הצ'רקסים ברוסיה ומאחורי הפעולות האלה עומדות כוחות פוליטיים רוסיים.