נשיא ארה"ב ברק אובמה נפגש עם העיתונאית הצ'רקסית פאטימה תליסובה


לקראת ציון היום הבינלאומי לעיתונות חופשית שיהיה ב- 3 במאי נשיא ארה"ב ברק אובמה נפגש עם שלושה עיתונאים, פאטימה תליסובה, עיתונאית צ'רקסית מקראשאיבו-צ'רקסיה, דאו קאי עיתונאי מויטנאם ולילי מאנגישה עיתונאית מאתיופיה.  שלושתם עבדו לפני כן בארצות מולדתם ועכשו הם נמצאים בארה"ב. תליסובה עובדת כיום  ככתבת של קול אמריקה.

בפגישה אובמה דיבר על התפקיד החשוב שממלאים העיתונאים במדינה ובחברה והצטער על כך שיש מדינות שבהן אין עיתונות חופשית. אובמה ציין גם כן את העבודה רוויית הסכנות  שפאטימה תליסובה עשתה בצפון הקווקז.

לאחר הפגישה פאטימה תליסובה אמרה לחברים שלה בקול אמריקה כי עצם קיום הפגישה עם נשיא ארה"ב הוא חשוב אך חשוב מזה שהנשיא דואג לקיומה של עיתונות חופשית וכן חשוב הביקורת שהיפנה כלפי רוסיה בנושא זה. תליסובה סיפרה עוד שאובמה שלח הודעת טלפון להורים שלה בצ'יקרסק ובה הנשיא כתב " כל הטוב לבת האמיצה שלכם".

ראוי לציין שפאטימה תליסובה עבדה שנים רבות כעיתונאית בצפון הקווקז. היא העבירה דיווחים ממקומות מתוחים ומאירועים מסוכנים, כתבה על שחיתות וכתבה רבות על על הבעיות הלאומיות של הצ'רקסים.  עקב ההטרדות שהיו כלפיה מצד שלטונות רוסיה ועקב הנסיונות לפגוע בה פיזית מצד גורמים לא מזוהים היא נאלצה לעבור לארה"ב.