נושא הקרקעות ומגרשי הבניה בכפר-קמא

המועמד זכריה נפסו העלה בסרטון את הנושא הכאוב והמציק של החברה שלנו בכפר מזה שנים רבות

האמת המועמד זכריה הסביר את הבעיה ופתרונותיו כפי שצריך , וכמו שזה נראה הפתרונות אשר הוא הציע , הם לכאורה הפתרונות האידיאלים לנושא הכאוב הזה

אני אתייחס לנתונים שהעלית כאן , שכביכול הם הגורמים אשר הביאנו למצב עגום שכזה , שכמעט 20% מכלל התושבים הם חסרי בית בצורה כזו או אחרת

ופה האשמת את הביורוקרטיה " 15 שנה לא מצליחים להעביר את תוכנית המתאר " ( שני נתונים מדהימים שאין לו אח ורע בשום מקום בארץ ) לא כפר תבור ולא רהט !!! השאלה שמתבקשת היא מי זה הביורוקרט הזה ?? אין לו כתובת ?? האם אפשר להצביע עליו ?? או כהרגלנו עוברים לסדר היום, ומעמעמים ומטשטשים את ה" אשמים " במחדלים האלו ?? הרי אנשים נבחרים , או אנשי מקצוע עסקו ועוסקים בנושאים האלו , הלא
י ??
דבר שני , החלקה הדרומית , שעולה כול בחירות כבר 50 שנה ( זה מה שאני זוכר ) 
אני זוכר שאבי ז"ל דיבר על זה , ואני היום בן 50 פלוס טוחן את זה גם , וסביר להניח ( לצערי הרב ) הבנים שלנו ימשיכו לטחון את הנושא הכאוב הזה
י !!
אני אישית רואה את הבעיה בפן אחר לגמרי , ולדעתי האישית לב הבעיה ,היא אי חלוקת הירושה והרכוש בכפר ע"י התושבים , כפי שמחייב אותנו האיסלאם , וחוקי המדינה שאנו חיים בה , ובכלל המוסריות האנושית ( ראה לדוגמה , כמה בתים ישנים נטושים בלב הכפר הישן ולהם 100 בעלים ) , ותראה כמה חלקות חקלאיות לא רשומים על בעליהם , ואנשים אחרים נהנים מהרכוש הלא מחולק בטענות שונות ומשונות

ישנם אנשים שאני מכיר אותם אישית , חיים בעוני ודחק , מכספי גמלה מהביטוח או אחר ( לרוב הם רווקים ורווקות שחיים בגפם או משפחות חלשות כלכלית , ולהם אין את הידע המספיק לדרוש את זכותם ) ולהם יש רכוש רב שלא מחולק ע"י הגורם הדומננטי במשפחות , שוב בטענות שונות ( טענות לא מוסריות בלשון המעטה ) כמו הפחדה " יש הרבה מיסים עליו ולא כדאי לחלק " או עלותו הריאלית והאמיתית לא מוסברים להם " לא כדאי לחלק כי לא שווה טרחת עו"ד, כי ממילא הרכוש לא שווה את המתיר הזה " ועוד טענות כאלה ואחרים
י .... 
במילים אחרות יש ביננו הרבה " עושק " בנוגע לאדמות וחלוקתם , לרוב החזק מחזיק את האדמות , ומעבד אותם והוא הנהנה העיקרי ברכוש .
עכשיו , השאלה שעולה בראש .. מה זה נוגע לבעיה ??
זה נוגע ועוד איך !! כי אדם שלא צריך מגרש בניה ( ויש כאלה הרבה בכפר ) למשל רווק \ רווקה שאין לו תוכנית להתחתן , או משפחה חלשה כלכלית , ולהם רכוש שכזה בשליטתו , סביר להניח שהוא ימכור ויהיה מכירה וקניה של מגרשים בין התושבים ( שכרגע לא קיים ) כך בכול העולם וככה צריך להיות. נכון שיש בכפר דעה מימים ימימה שאומרת " לא מוכרים אדמה " ( אנו "מקדשים" את הקרקעות , ולא את האדם
י )
אני אסכם לך את הבעיה והפתרון בכמה מילים " חוסר מנהיגות בחברה שלנו " ואני מתייחס לשנים רבות