נשיא הארגון הצ'רקסי העולמי בא לטורקיה לחזק את כסאו

מימין: מוחמד חאפיצה, חאותי סוחרוקוב, איסחאק משבאש, נשיא התאחדות הארגונים הצ'רקסים בטורקיה אסלאנקאי ישאר, ראש אדיגה חאסה בורסה

נשיא הארגון הצ'רקסי העולמי חאותי סוחרוקוב ב-9 באוגוסט הגיע לטורקיה. התלוו לנשיא יושב ראש תנועת אדיגה חאסה רפובליקה קברדינו-בלקריה מוחמד חאפיצה ויושב ראש איגוד הסופרים של רפובליקה אדיגאיה הסופר איסחאק משבאש.

סוחרוקוב ביחד עם אנשיו ביקר בעיר הבירה אנקרה ובעיר בורסה. הוא נפגש עם ראש הקהילה הצ'רקסית בבורסה וכן קיים ישיבה באנקרה עם ראשי התאחדות הארגונים הצ'רקסים בטורקיה.

ידיעה זאת שפורסמה בעיתונות הטורקית לא נכתב פרטים על מטרת הביקור או על מהות נשיחות שקיים סוחרוקוב עם ראשי הקהילה הצ'רקסית בטורקיה.

     מוחמד צ'רקסוב, אדם בוגוס

בתקופה האחרונה יש משבר בין חברי הארגון הצ'רקסי העולמי. ראש תנועת אדיגה חאסה רפובליקה אדיגאיה אדם בוגוס וראש תנועת אדיגה חאסה רפובליקה קראשאיבו-צ'רקסיה מוחמד צ'רקסוב הטיחו ביקורת קשה על סוחרוקוב ואף רמזו כי יפרשו מהארגון הצ'רקסי העולמי ויקימו ארגון עולמי חדש.

פעילים צ'רקסים רבים במיוחד הצעירים שביניהם אומרים כי מה שנקרא הארגון המ'רקסי העולמי אשר מרכזו בנאלצ'יק הפסיק מזמן לעבוד על האינטרסים של העם הצ'רקסי. לטענתם במשך 24 שנות קיומו של הארגון אי אפשר להזכיר שום הישג לארגון. הם אומרים כי סוחרוקוב בא לטורקיה על מנת לחזק את  כסא הנשיאות שיושב עליו ואשר מתכוון להציג את מועמדותו לקדנציה השנייה.

נזכיר כי על פי ההערכות חיים בטורקיה מעל ארבע מליון צ'רקסים. הם חיים בכל ערי טורקיה ובכ-300 כפרים צ'רקסים. יותר ממחצית הארגונים הצ'רקסים בטורקיה אינם חברים בארגון הצ'רקסי העולמי.