פיץ': ארה"ב עלולה להיפגע ממדיניות החוץ והסחר של טראמפ


בסוכנות דירוג האשראי מזהירים כי המדיניות הבדלנית והפרוטקציוניסטית עליה הצהיר טראמפ בקמפיין הבחירות, עלולה לפגוע במדינות רבות כגון מקסיקו, קנדה וסין - אך גם בארה"ב עצמה ■  בפיץ' טוענים כי סין עלולה להטיל מכסים על יבוא מארה"ב ורוסיה עלולה להתחזק במזרח אירופה ובמזה"ת על חשבונה של ארה"ב

בעוד טראמפ ממשיך לבנות את הקבינט שלו, בסוכנות דירוג האשראי פיץ' מזהירים מפני אי הוודאות שנוצרה בעקבות הרטוריקה האגרסיבית של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות.

למעשה, התגובות בשווקים הפיננסים עד כה לרטוריקה של טראמפ במהלך מסע הבחירות, הורגשו היטב. המשקיעים נוהרים החוצה משוקי האג"ח הממשלתיות, הדולר האמריקאי מתחזק וכך גם שוקי המניות, מתוך ציפיה כי טראמפ ינקוט במדיניות של הרחבה פיסקאלית ויקצץ באופן מהותי במסים. הצהרותיו של טראמפ לפיהם הוא ינקוט במדיניות סחר פרוטקציוניסטית ויטיל מכסים על יבוא, גרמה לתנודות חדות בשווקים הפיננסים של מקסיקו וקנדה ובפיץ' מזהירים מפני ההשלכות של האפשרות כי טראמפ יממש את המדיניות הזו.

ג'יימס מק'ורמאק, אנליסט בכיר בפיץ' מסביר כי אומנם טראמפ עדיין לא הרכיב את הקבינט שלו ועדיין לא קבע את הטון בכל הנוגע 
למדיניות העתידית שבכוונו לנקוט, אך אם הוא יממש את מדיניות הסחר הפרוטקציוניסטית עליה הוא הצהיר בקמפיין, זה עלול ליצור סיכון עבור קנדה, מקסיקו ועבור יצואניות אסייתיות. מק'ורמאק טוען עוד כי גם כלכלת ארה"ב עלולה להיפגע  ממדיניות זו.

כזכור, טראמפ חזר ואמר במהלך קמפיין הבחירות כי בכוונתו לפתוח את הסכם הסחר החופשי עם מדינות צפון אמריקה ׁ(הסכם NAFTA) ולנהל עימן מו"מ מחודש. מהלך שכזה, טוענים כאמור בפיץ', עלול לפגוע בקנדה ומקסיקו, ש-70% מהיצוא שלהן מופנה לארה"ב. בנוסף, טראמפ אמר כי ישקול לפתוח את הסכמי הסחר עם מדינות באסיה (הסכם ה-TPP). במקרה כזה, מציינים בפיץ', סין עלולה ליצור הסכמי סחר אזוריים משלה, ללא ארה"ב, ובנוסף היא עלולה להגיב באותו מטבע של טראמפ ולהטיל מכסים על יבוא מוצרים מארה"ב. 

לגבי מדיניות החוץ, מק'ורמאק סבור כי האפשרות שטראמפ ינהיג מדיניות אגרסיבית ומתבדלת, נותנת רוח גבית למנהיגים פופוליסטים אחרים באירופה ואף עלולה לתת לנשיא רוסיה פוטין אור ירוק להמשך התוקפנות שלו באוקראינה ובמזרח התיכון.