הקוזאקים רוצים לסייר ברחובות מאיקופ על מנת לעשות סדר

מאיקופ האסה נגד הקמת קבוצות מתנדבים לשמירת הסדר ברחובות


הארגון הצ'רקסי "מאיקופ אדיגה האסה - המועצה הצ'רקסית" שמרכזו בעיר מאיקופ, בירת רפובליקה אדיגאיה ב-11 ביולי פירסם הודעה באינטרנט ובה הארגון מביע התנגדות חריפה להקמת קבוצות מתנדבים אשר ישמרו על הסדר ברחובות של הערים והכפרים באדיגאיה. בהודעה נכתב כי הקמת קבוצות כאלה עלול ליצור מתיחות בין העמים השונים שחיים ברפובליקה.

הודעה זו של מאיקופ האסה באה בעקבות דבריו של ראש ממשלת אדיגאיה מוראת קומפילוב כי קבוצות המתנדבים לשמירת הסדר ברחובות יתחילו את עבודתם בעונת הסתיו שנה זו.  

בהודעה של מאיקופ האסה לא הוזכר הסיבה להתנגדותו של הארגון להקמת קבוצות המתנדבים. לדברי חבר הועד הנמהל של מאיקופ האסה עלי בגאנה ההתנגדות של ההאסה נובעת מכך שקבוצות המתנדבים יוקמו על בסיס חברי הארגונים של הקוזאקים אשר יסיירו ברחובות מאיקופ ובערים האחרות באדיגאיה כשהם לובשים את הלבוש המסורתי של הקוזאקים. בגאנה אמר כי סיורים של קוזאקים ברחובות כביכול במטרה לעשיית סדר הינה התגרות בצ'רקסים ובהכרח יביא למתיחות ואף להתנגשות בין הצ'רקסים והקוזאקים.  

בדברים שאמר ראש ממשלת אדיגאיה בנושא הקמת קבוצות המתנדבים הוא לא הזכיר את שמם של הקוזאקים אלא אמר כי קבוצות המתנדבים יוקמו על בסיס חברי ארגונים שונים וכן על בסיס סטודנטים שלומדים באונבירסטאות.

יש לציין כי על פי תוצאות סטטיסטיקה שפורסמו בסוכנות הידיעות יוגא-רו אדיגאיה תופסת את המקום הראשון נמחינת השקט, הסדר והביטחון בכל רוסיה הפדרטיבית.