כפר כמא עסקים: מה כל כך מיוחד בגבינה הצ'רקסית


אולי זה תהליך ההכנה הפשוט שנשמר ועובר מדור לדור לאורך אלפי שנים או אולי החומרים שמהם היא עשויה, אך מה שבטוח הוא שהגבינה הצ'רקסית נחשבת לטעימה ביותר.

לאורך ההיסטוריה של התרבות הצ'רקסית המאכלים העיקרים היו עשויים מחלב, כניראה בגלל אזור המחיה של הצ'רקסים בהרי הקווקז. למרות שגבינה נחשבת למאכל מרובה בשומנים דאגו הצ'רקסים לאכול בכמות מועטה כדי לשמור על הגזרה, כיום המצב קצת שונה, שמירת הגיזרה והמשקל נובעים משיקולי יופי ואסטטיקה שלא כמו בעבר אז היה צריך הלוחם הצ'רקסי להיות בכושר תמידי בגלל המלחמות וגם לחסוך באוכל שלא היה בשפע כמו היום. בנוסף, דרך ההכנה של הגבינה עבר מדור לדור עד שהגיע גם לארץ ישראל, הטעם והמרקם של הגבינה הצ'רקסית דומה מאוד לסוגים אחרים של גבינות אך תהליך היצור הנקי שלה מכימיקלים תורם לשמירה על הבריאות. הגבינה נעשית בתהליך של החמצה בלבד וללא שימוש באנזים שיפעל על חלבון הקזאין שבחלב, תהליך פשוט, מהיר ואוטנטי.

בכפר כמא יש מחלבת בוטיק הנקראת 'מחלבת אלברוס' על שם ההר הגבוהה בקווקז. המחלבה מיצרת את הגבינה בעבודת יד ושני הסוגים העיקרים שהם הגבינה המסורתית החצי קשה שעשויה מחלב בקר ובעלת מליחות עדינה והשנייה היא גבינה מעושנת. חשוב לציין כי הגבינה מתאימה לטיגון או למילוי בוקרסים ומאפים שונים וגם משמשת הגבינה להכנת הכנאפה המתוקה. אפשר להוסיף את הגבינה המעושנת כתוספת לסלט או לספגטי או את הגבינה המסורתית לפיצה או לכל ארוחת בוקר בשילוב תה עם נענע, פשוט טעים.

"הפשטות גורמת לגבינה להיות מיוחדת, אין בא חורים או צבעים והיא לא מסריחה, היא פשוט צ'רקסית אמיתית"



עסקים שונים בכפר משתמשים בגבינה הצ'רקסית כתוספת לדוגמה פיצריות משתמשות בה כתוספת לפיצה או כמילוי בחאלוז' שנמכר בחנויות כמו צ'וסחא מרקט, כמא זול או מאזאן מאפים. תיירים אשר מגיעים לכפר לא מפספסים את הביקור במחלבת הבוטיק שם מקבלים הסברים על המחלבה ומשתתפים באופן ההכנה של הגבינות, ביקור במחלבה מביא את הצד הקולינרי בהכרות עם התרבות הצ'רקסית. כמובן שאת סוגי הגבינות אפשר לקנות במהלך הביקור במחלבה.

ליצירת קשר עם מחלבת אלברוס: 0506825975