נשיא צ'צ'ניה רמזאן קדירוב יככב בסרט פעולה הוליוודי


נשיא צ'צ'ניה רמזאן קדירוב, שנחשב לרודן הרומס זכויות אדם ומקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מסר לפני זמן מה הודעה מפתיעה לעוקבים שלו באינסטגרם: בקרוב מאוד הוא עומד לככב בסרט פעולה הוליוודי ששמו "מי שלא הבין - יבין".

קדירוב הודיע כי סיכם על השתתפותו בסרט, שיוקרן בבתי קולנוע ברחבי רוסיה, אחרי משא ומתן ממושך עם מפיקיו. הוא אמר כי בהפקה משתתפים "במאי ידוע מאוד של סרטים הוליוודיים" וכן כוכבים בינלאומיים מוכרים. עם זאת, הוא לא פירט.

נשיא צ'צ'ניה הדגיש כי היוצרים בטוחים שהסרט יהיה הצלחה אדירה, ולסקרנים צרף גם את הטריילר של הסרט, שבו הוא נראה רץ במדי צבא בבוץ ויורה באוויר.

קדירוב נמנה בעבר עם המורדים שנלחמו נגד השלטון המרכזי של רוסיה ופעלו למען עצמאות חבל צ'צ'ניה, עד שהחליט להחליף צד ולקבל את מינוי הקרמלין לתפקיד נשיא צ'צ'ניה ב-2007. מאז נרשמה ירידה יחסית במספר התקריות האלימות, אך פעילי זכויות אדם טוענים ששלטונו גבה מחיר כבד מהאוכלוסייה. לטענתם, הנשיא הצ'צ'ני אחראי לחטיפות, עינויים ורציחות של מתנגדיו.

בשנה שעברה הגיע קדירוב לישראל והשתתף בחנוכת מסגד מפואר באבו גוש, שנקרא על שם אביו, הנשיא לשעבר אחמד קדירוב שנרצח במאי 2004. עלות הקמת המסגד מוערכת בעשרה מיליון דולר, שישה מיליון מהם תרמה צ'צ'ניה.