הטרקטור הראשון של אריאל שרון שנמכר על ידי חקלאי צ'רקסי בשנת 1990 מוצע היום למכירה ב-20 אלף דולר


ישראלי מציע למכירה ב-eBay את הטרקטור של רוה"מ המנוח. המחיר ההתחלתי עומד על 20 אלף דולרים, "שיגיע לידיים טובות"

20 אלף דולרים – זה המחיר ההתחלתי אותו מציע ניר סדן, ישראלי מקיבוץ גן נר, עבור הטרקטור הראשון של ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל, אריאל (אריק) שרון. המכירה הפומבית מתקיימת ברגעים אלה ממש ב-eBay, ענקית המסחר האלקטרוני. הטרקטור מסוג "McCormick"  שימש את ראש ממשלת ישראל לשעבר, אריאל שרון, בין השנים 1968-1974, בעבודתו בחוות השקמים, מקום מגוריו. 

לימים, כאשר נוכח שרון כי הטרקטור גדול ומהיר מדי לצרכיו, החליט למכרו ובשנת 1974 הועבר לבעלותו של חקלאי צ׳רקסי בשם קורקוס. בשנת 1990 הוצע הטרקטור למכירה פעם נוספת ונרכש על ידי סדן, בעליו הנוכחי. בזמן תקופת כהונתו כראש ממשלת ישראל, הוזמן שרון להשתתף בטקס הנחת אבן הפינה של הישוב נורית שבגלבוע. סדן, שהתגורר בסמוך ושמע על הטקס המתוכנן, דאג לכלול את הטרקטור בתערוכת הטרקטורים שהוצגה בטקס. עם תחילת האירוע ומיד כשעלה שרון לבמה, זיהה את הטרקטור ובדבריו כינה אותו "חברו הראשון". 

סדן אמר כי זה כבוד רב בשבילו להיות הבעלים של הטרקטור, וכי הוא מציע אותו למכירה פומבית ב-eBay כדי לשמר את מורשתו של שרון. "המכירה מאפשרת להגיע למספר עצום של אנשים, כך שהטרקטור יגיע לידיים טובות". 

אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל מספר כי "בכל רגע נתון מוצעים למכירה ב-eBay למעלה מ-850 מיליון פריטים. מעת לעת אנו מצליחים לאתר עסקאות יוצאות דופן והטרקטור הוא דוגמא מצוינת לכך. אני משוכנע שהוא ימצא את דרכו אל הקונה המתאים ביותר עבורו". 

אין זו הפעם הראשונה שנמכר ב-eBay פריט אספנות נדיר של איש ציבור או מפורסם כלשהו. בשנת 2014 נמכר סט סכו"ם בן 170 חלקים של בן גוריון ב-40 אלף דולר. ב-2012 נמכר זוג תחתונים של מלכת אנגליה ב-18 אלף דולר. על פי פרסומים שונים ברשת האינטרנט, ב-2006 הסתובבו שמועות על מכירת אבן מהכליה של שחקן מסע בין כוכבים, וויליאם שאטנר בכ-76 אלף דולר, וב- 2009 על מכירת פחית פח בעלות של חמישה דולר שבתוכה נמצא גליל סרט, שהתגלה כסרט לא מוכר של השחקן צ'רלי צ'אפלין, השווה היום למעלה מ-60 אלף דולרים. 


Gunay Shapso's comment

הטראקטור הזה לא נמכר ע"י חקלאי צ'רקסי. החקלאי הצ'רקסי הזה הוא מחמד סעיד גירקוז ז"ל. הוא קנה אותו מאריאל שרון, ויותר מאוחר מסר את הטרקטור הזה לידיד יהודי משדמות במתנה.