האיחוד האירופי חידש את הסנקציות על רוסיה


האיחוד האירופי האריך היום (ב') את הסנקציות הכלכליות שלו על רוסיה בחצי שנה, שהוטלו עקב התערבות ממשל פוטין באוקראינה וכיבוש חצי האי קרים בשנת 2014. הסנקציות מחודשות בכל חצי שנה, והמדינות החברות באיחוד אשררו החלטה משבוע שעבר להשאיר אותן על כנן. 

הסנקציות מכוונות נגד השוק הפיננסי הרוסי, כמו גם נגד שוק האנרגיה והתעשייה הביטחונית והצבאית במדינה. הן יישארו בתוקף לפחות עד ה-31 ביולי בשנה הבאה, אז יצביע האיחוד שוב על הארכתן. 

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא צרפת, פרנסואה הולנד, אמרו בשבוע שעבר שהם תומכים בהארכת הסנקציות משום שמוסקבה אינה עומדת בהתחייבויותיה הכלולות בהסכם הפסקת האש באוקראינה. הם הוסיפו שלא הייתה כל התקדמות ביישום ההסכמים שאותם הם עזרו לתווך במינסק. 

האיחוד האירופי, שבו חברות 28 מדינות, הטיל את הסנקציות לראשונה ביולי 2014 לאחר שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים, והפילה מטוס של חברת התעופה המלזית באזור שהיה בשליטת המורדים במזרח אוקראינה. הסנקציות הוחמרו לאחר שרוסיה תמכה בכוחות בדלנים במזרח אוקראינה. 

בתוך כך, גורמים רשמיים באוקראינה אמרו היום שחמישה חיילים נהרגו ושישה נוספים נפצעו בסבב לחימה מחודש שהחל אתמול נגד מורדים פרו-רוסים במזרח המדינה. הגורמים טענו שבצד של המורדים נהרגו 20 לוחמים. 

מנגד, המורדים טענו כי בצד שלהם היו רק שני הרוגים ושני נעדרים, ושעשרה חיילים אוקראינים נהרגו בקרבות.

כ-10,000 אנשים נהרגו בלחימה במזרח אוקראינה מאז אפריל 2014. הסכם שלום נחתם בשנה שעברה והוריד משמעותית את גובה הלהבות, אולם עימותים צבאיים בין הצדדים המשיכו וממשיכים כל העת בהיעדר פתרון פוליטי יציב.