בסוצ'י הקימו אנדרטה לצאר הרוסי אשר ביצע את רצח העם הצ'רקסי


בעיר סוצ'י שהיה עיר הבירה ההיסטורי של העם הצ'רקסי הקימו אנדרטה לצאר הרוסי אלקסנדר השני אשר בתקופתו בוצע רצח העם הצ'רקסי. היום, ה-21 בנובמבר העיר סוצ'י חוגגת מה שנקרא יום העיר. במסגרת היום הזה פתחו את האנדרטה של אלקסנדר השני באופן רשמי ובאופן חגיגי.

על בניית האנדרטה ופתיחתו לא נודע דבר ורק אתמול פורסם על האירוע הזה. פעילים וארגונים צ'רקסים מרחבי הקווקז ומהעולם הביעו את בתנגדותם להצבת באנדרטה בסוצ'י. המכון הצ'רקסי למחקרים בעיר מינכן שבגרמניה פרסם הודעה ובה השווה את הצבת האנדרטה של אלקסנדר השני בסוצ'י להצבת אנדרטה של היטלר בירושליים. ראש תנועת אדיגה האקו - צ'רקסיה שברפובליקה קברדינו-בלקריה אבובקיר מירזאקאנוב גינה בחריפות את הקמת האנדרטה. 
חבר הועד הממהל של ארגון מאיקופ האסה אראמבי חאפאי, ראש תנועת אדיגה האסה קראסנודאר אסקר סוחט וראש תנועת הצ'רקסים של הים השחור מג'יד צ'אצ'וח גם כן הביעו את בתנגדותם להקמת האנדרטה בסוצ'י.

אלקסנדר השני נולד בשנת 1818 . נהיה לצאר של רוסיה בשנת 1855 . רצח העם הצ'רקסי תוכנן עוד לפני עלייתו לשלטון של אלקסנדר השני אך הוא זה שיישם במלואו את התכנית. הצאר הזה נהרג בשנת 1881 מפצצה שנזקרה עליו בעיר סנפיטרבורג.