כפר ביקרתם ? החוויה הפנטזיזית והצ'רקסית


הכותרת של הכתבה נכתבה כדוגמה על הטיפשות הנוראה של השימוש במלים  "החוויה הדרוזית והצ'רקסית". נשאלת השאלה למה מצמידים לחוויה הצ'רקסית דבקא את החוויה הדרוזית ואיפה החוויה היהודית, החוויה הערבית, החוויה הבדואית והלאה.

אין כוונה להקטין מערכו של עדה מסויימת או עם מסויים פשוט אין צורך לשלב שתי חוויות שלא מתיאומות אחת עם השנייה ולא דומות אחת לשנייה בשום תחום כמו תרבות, שפה, מנהגים ואחרים. הגיע הזמן שהצ'רקסים בישראל יתחילו להציג את עצמם לבד בלי לשלב את עצמם לעדה הדרוזית ובנקודה זו אפשר להוסיף כי השילוב הזה  "החוויה הדרוזית והצ'רקסית" מבלבלת את מליוני האנשים שחיים בישראל וגורם להם לחשוב שהדרוזים והצ'רקסים הם עם אחד.     

אחד האנשים שעובדים עם תיירות סיפר כי לפני זמן מה ביקרו בכפר כמא זוג ישראלי (יהודים) מתל-אביב ואלה בעצמם אמרו שלא צריך לפרסם "החוויה הדרוזית והצ'רקסית" כי שתי הקהילות לא דומות בכלל. הזוג סיפרו כי באו לבקר על פי הפרסום שהיה והם לא ידעו מה זה צ'רקסי. הם ביקרו בהתחלה בכפר הדרוזי ירכא ואחר כך רצו לחזור לתל-אביב כי חשבו שירכא וכפר כמא זה פחות או יותר אותו דבר. במקרה הם החליטו לקפוץ לכפר כמא בגלל שהיה להם עוד קצת זמן לטייל והם הופתעו שיש הבדלים גדולים בין שני הכפרים ואף תמהו על השילוב המשונה הזה.

נארת מכפר כמא